* Translation *

22 July 2013

Ford Mustang


[Klik untuk pembesaran imej]

Buat pertama kalinya dalam sejarah hidup, aku dapat bersua dengan sebuah 'kereta otot' (hahaha: gelak besar) atau dalam bahasa Inggerisnya 'muscle car' dari jenama Ford model Mustang. Aku pasti ramai yang termimpi untuk memandunya, apatahlagi memiliki kereta yang menjadi kegilaan kerana pernah ditampilkan dalam beberapa buah filem aksi kereta.

Tapi sayang kerana tidak semua berpeluang untuk melihat sendiri kereta ini di atas jalanraya negara kita, kerana ianya amat sukar untuk didapati. Jika ada pun, pada pertunjukan kereta (autoshow) mahupun perhimpunan kereta klasik dan vintaj (vintage).

Aku antara insan bertuah, kerana dalam jangkamasa sebulan dapat melihat tiga buah kereta Ford Mustang ini di jalanan. Kereta di atas ku temui di Jalan Dato' Mohd Sidin, Klang ketika berkayuh menghala ke arah Stesyen Penjana Jambatan Connaught (Connaught Bridge Power Station).

Nota kaki:
Penulis mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan pada individu yang sudi klik pada ruangan iklan di sisi kanan artikel ini. Terima kasih ( :

4 comments:

SuzieLAWAti said...

tak moh klik baca je.... hehehee....

Azizan Zolkipli said...

CiKPuaNLawA: Euwww, CPL ni notti aaa huhuhu ...

Martika Diyana said...

alamak... ni kete feveret kite laaaaaa :)

Azizan Zolkipli said...

@Martika Diyana: Kamu kongsi minat yang sama dengan Pakcik *ngeee ...