* Translation *

27 August 2012

Tiada rotan akar pun berguna


[Klik untuk pembesaran imej]


Tiada rotan akar pun berguna bermaksud jikalau tidak ada benda yang lebih baik, terpaksa menggunakan apa sahaja sebagai pengganti.

Nota kaki:
Oleh kerana basikalnya tidak dilengkapi rack dan kuantiti kerepek yang dibeli dari Sungai Lang, Banting tidak dapat dimasukkan ke dalam beg galas. Maka rakan kayuhan saya terpaksa menggalas plastik berisi kerepek tersebut di bahunya dengan begitu saya. Ringkas dan mudah, bukan ?

14 comments:

eRyn said...

cer beli 5 kilo kerepek.. leh galas tak? kekeke

Telor Power said...

salam aidilfitri bro


hahahaha kawan yg jadi mangsa, tapi bila difikir2an balik itu adalah satu kegunaan kawan juga

tolong menolong

doc said...

tun teja kah itu...?

CiKPuaNLawA said...

kenape la pakcik dera kawan pakcik wat gitu...

Azizan Zolkipli said...

@eRyn: kalau 5kg, kena galas depan belakang tu hahaha ...

@Telor Power: Salam Syawal 1433H bro ! Euwww, bukan Wakjan menjadikan kawan tu mangsa, tapi apa yang dia bawa tu adalah belian shopping sendiri huhuhu ...

@doc: Yezzzaaa, kak Tun Teja lah itu ...

@CiKPuaNLawA: Laaaa ini lagi sorang. Mana ada Pakcik dera dia sebegitu huhuhu ... Nak kena saman fitnah ni hehehe ...

Martika Diyana said...

hehehe... suke dengan pepatah nih.. :) "Kalau tak ada rotan, Pelempang pun berguna juga" <- rosak betul hehehe

Azizan Zolkipli said...

@Martika Diyana: Euwww, kasornya pepatah tu huhuhu ...

gadisBunga™ said...

macam superman!!!!

Azizan Zolkipli said...

@gadisBunga: Oklah tu. Superman bawak plastik kerepek hahaha ... Ooppsss, maaf kak Tun Teja [empunya diri yang dikutuk ni]

Martika Diyana said...

kan pakcik kan.. tu bese la tu orang2 yang merosakkan peribahase kite heheheh :) jangan amalkan ahaks

Azizan Zolkipli said...

Martika Diyana: Hehehe ... Bukan merosakkan lah, cuma mempelbagaikan dan itu tak salah. Cuma yang asal, jangan dilupa udahlah ...

Mak Wardah said...

Salam. Ni kes ultraman nih...

Azizan Zolkipli said...

@Mak Wardah: Ultraman ? Erkkk ... Kenapakah ...?

alisa ali said...

terbaek... :)