* Translation *

10 December 2012

Rentung


[Klik untuk pembesaran imej]

Rentung
Ia didefinisikan sebagai "terbakar sampai hitam", "terbakar sampai hangus" atau "terbakar hingga jadi abu". Perkataan seerti (sinonim) dengan rentung adalah "hangit", "hangus" ataupun "terbakar". [Rujukan: DBP]

Info gambar:
Sebuah kereta di tepi jalan yang kami temui dalam keadaan rentung, dengan nasib pemandu atau penumpangnya tidak diketahui. Gambar diambil berhampiran persimpangan masuk ke Bukit Ramli, ketika melakukan kayuhan ala S24O secara duo dari Shah Alam ke Bukit Ramli pada 2 dan 3hb Jun 2012 lalu.

* Penghargaan tidak terhingga pada individu yang sudi klik pada iklan dalam laman ini ( :

10 comments:

Rapunzeel Cikilolo said...

oouh???

memang rentung. seb baik ada beskal :)

CiKPuaNLawA said...

x mo klik iklan...ehheee...

bukit ramli tu kat mana...

gadisBunga™ said...

nampak scary kan?

Azizan Zolkipli said...

@Rapunzeel Cikilolo: Nasib baik basikal & empunya basikal tak rentung kan, kecuali kulit beliau aje yang rentung akibat berkayuh dalam panas terik hehehe ...

@ CiKPuaNLawA: Euwww, nakal punya mak budak ! Bukit Ramli tu terletak bersebelahan Kg. Bukit Cherakah, beberapa kilometer dari pekan Meru.

@ gadisBunga: Memang scary ! Lebih scary apabila membayangkan jika terdapat mangsa mati terperangkap dalam tu huhuhu ...

Telor Power said...

as.salam

wak jan.... ada tau tak kisah kenapa kereta tu rentung?


*hari tu ada dtg touring ke tlk.batik tak? by group.

Azizan Zolkipli said...

@Telor Power: Wassalam bro ! Alahai, tiada sebarang info mahupun pengkisahan bagaimana kerentungan ini berlaku lah. Moga2 tiada insan yang terkorban atau tercedera dalam kejadian ni ...

Bila, bila tu ? Hmmm, dah lama tak bertouring ke Teluk Batik dan kemudian masuk Pulau Pangkor. Nak kena buat lagi ni ...

LadyBird said...

mcmn yer smpai hgs mcm ni.. huhu

Azizan Zolkipli said...

@LadyBird: Salam perkenalan ! Hmmm, saya pun tidak tahu mengapa sebabnya. Sama2lah kita mengharap agar tiada mangsa yang terkorban/tercedera ...

Telor Power said...

bulan lepas...aku ingatkan bro n group touring ke teluk batik pertengahan bulan lepas

group lain la agaknya tu

Azizan Zolkipli said...

@Telor Power: Memang grup lain le tu, susah Wakjan nak gi touring dengan grup besar gitu ...