* Translation *

11 May 2012

Anak Kecil


[Klik untuk pembesaran imej]


Tengahari Ahad, 15hb April 2012. Kami berempat lepak di kafe berhampiran pintu masuk ke Taman Botani Negara Shah Alam (TBNSA) setelah berhempas pulas memerah kudrat berbasikal melalui jalan Bukit Sapu Tangan. Latihan itu dilakukan demi untuk mendapatkan stamina dan menguatkan 'daya kayuh' (Erkkk, ada ke istilah ini ?) seminggu sebelum menyertai acara Berbasikal dari Kuala Kubu Bharu ke Bukit Fraser anjuran Kelab Orang Gunung Kuala Lumpur (OGKL)

Rehat kami turut disertai oleh satu keluarga yang mempunyai anak kecil, dimana ianya berada dalam kereta sorong (stroller) yang diletakkan berhampiran basikal saya. Melihatkan pemandangan ini, saya lantas mengambil kamera kompak pinjaman rakan serumah lalu mengambil beberapa keping gambar. Aksi saya mengambil gambar itu turut diperhatikan oleh ahli keluarganya, tetapi saya tidak memperdulikan mereka sebaliknya terus mencari sudut-sudut yang difikirkan menarik.

Amaran lembut:
Sesiapa tidak boleh mentafsir no. plet pada bahagian belakang basikal saya yang bertulis 0N3 L3SS C4R, itu tandanya dia pendek umur kurang menggunakan otak kirinya.

8 comments:

SuzieLAWAti said...

saya guna otak kiri kanan sekarang ni....

Azizan Zolkipli said...

CiKPuaNLawA: Otak depan belakang pulak, camna ?

SuzieLAWAti said...

pakcik klu saya guna depan belakang maka otak saya menggelegakkkk...

hahahahaa

Telor Power said...

cool, geng2 OGKL nie.

'one lesscar' tu sempoi habis

Azizan Zolkipli said...

CiKPuaNLawA: Hahaha ... otak menggelegak tu sebab cooling fan / radiator / water pump tak berfungsi : p

Azizan Zolkipli said...

Telor Power: Terima kasih bro ! Sokonglah 0N3 L355 C4R untuk kelestarian alam sekitar, chewaaaahhhh ...

Dr Singa said...

Jalan Bukit Sapu Tangan..?
Menarik nya...

Mak Bapak Budak tu tau tak anak dia masuk Blog?
;)

Azizan Zolkipli said...

DrSinga: Memang menarik, tak panjang laluannya tapi sangat menonggekkan diri (curam) bukitnya huhuhu ...

Mak bapak budak tu tak tahu, sebab saya tak memberitahu. Cuma mereka perasanlah saya rakamkan gambar anaknya ...